Nabíjel jsi SIMku a přišla ti faktura, kterou jsi nezaplatil? Nevíš, kdo má vlastně rozhodnout, když se operátor ozve? Tady zjistíš, kdo má poslední slovo a proč se to vůbec řeší!
Text vychází z judikátu č. 3011/2014 Sb. NSS, Kompetenční spory: uhrazení ceny za dobití SIM karty na základě tarifního vyúčtování
(Podle usnesení zvláštního senátu zřízeného podle zákona č. 131/2002 Sb., o rozhodování některých kompetenčních sporů, ze dne 27. 6. 2013, čj. Konf 17/2013-14)
NahoruKdyž nezaplatíš za dobití SIMky
Představ si, že si dobiješ kredit na mobil, ale pak za to nezaplatíš fakturu. Operátor chce peníze a ty nevíš, kdo to má řešit - jestli soud, nebo nějaký úřad. Tento případ řešil přesně tuhle situaci.
NahoruKdo má rozhodovat, když je spor
Dva úřady si nevěděly rady, kdo má rozhodnout, když někdo nezaplatí za dobití SIMky. Jeden říkal, že je to věc soudu, druhý, že je to záležitost Českého telekomunikačního úřadu. Nakonec se zjistilo, že když jde o služby jako dobití kreditu, má to řešit Český telekomunikační úřad.
NahoruCo to znamená pro tebe
Když budeš mít spor s operátorem o zaplacení za dobití SIMky, nepůjdeš hned k soudu. Nejprve to musí rozhodnout Český telekomunikační úřad. Je dobré to vědět, abys věděl, kam se obrátit a kde hledat pomoc.
NahoruNezaplacený kredit může přerůst v problém s úřady
Pokud nezaplatíš za dobití SIMky, může se stát, že se o tebe začne zajímat Český telekomunikační úřad. Nejde už jen o to, že dlužíš peníze, ale můžeš mít problém se správním řízením a dalšími poplatky.
Mnoho lidí si myslí, že když nezaplatí kredit, maximálně jim operátor zablokuje číslo. Jenže operátor může věc poslat k úřadu, a ten to může řešit podobně jako soud, ale rychleji a s menší šancí na odklad.
Jak se tomu vyhnout? Nejlepší je vždy platit faktury včas a hlídat si, kolik dobijíš. Pokud máš problém s platbou, obrať se rovnou na operátora nebo na Český telekomunikační úřad a snaž se s nimi domluvit.…